diumenge, 5 d’octubre del 2008

El quotidià acaba amb l’excel•lència

¿Desde cuando existen adaptaciones en las escuelas?¿Hace mucho tiempo que los niños aprenden mediante las TIC?¿La generación de los años 90 ya conocía las TIC?....

Empezamos nuestra andadura en esta asignatura con un tema importante acerca del uso de las TIC en la escuela. Para ello , hemos visionado un vídeo en clase con un ejemplo de su uso en las escuelas, con el video “Aprendre sense paper ni llapis" (http://www.tv3.cat/videos/677289) en el que se cuenta la experiencia de la eficacia de utilizar unas pizarras digitales para los niños de P3 a la hora de aprender a realizar sumas. El resultado de los niños y niñas del colegio La Salle Bonanova es muy satisfactorio, pues la conclusión es que la mayor parte de niños y niñas han aprendido mucho más fácil y rápidamente.

Nos encontramos con más experiencias relacionadas con el uso de las TIC en las escuelas en las siguientes direcciones: el programa Bit a bit de Televisión de Catalunya i los perfiles de innovación de la XTEC del Departament d’Educació

Para un análisis más completo, la práctica consistió en analizar uno de estos vídeos por parejas, y realizar un comentario respondiendo a las siguientes preguntas:

  • Nombre de la experiencia
  • Escuela privada o pública
  • Nivel educativo
  • Describe muy brevemente el objetivo principal
  • Se puede aplicar a algún otro nivel educativo? Por qué?
  • Que programas se utilizan? Haz una lista.
  • Cuál es la secuencia didáctica.

El resultado de este análisis, junto con mi compañero:

"Vídeo de de la tele a l'escola"

“El vídeo que hem treballat, tracta de la realització d'un arxiu digital per mostrar les festes que es fan a l'escola. Aquestes festes són coordinades per l'àrea de música i el seu objectiu és transmetre les festivitats de l'escola a tots els familiars dels alumnes.

El CEIP Gassó i Vidal de Ripollet, és un centre públic i té un nivell educatiu global, des de 1r a 6è de primària.

L'objectiu principal d'aquesta proposta és fer arribar les imatges de les festes de l'escola a tots els familiars dels alumnes i que els propis alumnes puguin veure els seu espectacle en vídeo. Al mateix temps, els vídeos tenen una millora digital.

Aquesta experiència es pot aplicat a qualsevol nivell educatiu, ja que, des del nostre punt de vista és una bona eina per mostrar les activitats que es realitzen a l'escola a tots els familiars. També és interessant fer servir aquesta proposta per gravar exposició i/o treballs perquè els alumnes puguin observar els seus errors i poder corregir-los.

El programa utilitzat per fer aquest tipus de gravació ha de ser un editor digital d'imatge i vídeo.

El procés per realitzar aquesta experiència es comença per gravar tots els espectacles que es fan al centre i després tractar-los a l'ordinador amb l'editor digital. Un cop fet, aquest treball es publica perquè els familiars puguin veure les activitats dels nens i nenes i perquè els alumnes puguin aprendre de les imatges”.